VÝROČNÍ ZPRÁVA
O ČINNOSTI ŠKOLY
Školní rok 2019-2020
Hořice říjen 2020 Dr. Kamil Vávra, ředitel školy
Výroční zpráva o činnosti byla projednána na závěrečné pedagogické radě 26.srpna 2020 a
schválena školskou radou dne 27.11. 2020
1 Základní údaje o škole
1.1 Základní údaje o škole
Název školy | |
Adresa školy | Komenského 338, 508 01 Hořice, okres Jičín |
IČ | 70 892 547 |
Bankovní spojení | 381450207/0100 |
DIČ | — |
Telefon/fax | 493 623 640, +420 777 913 755-6 |
reditel@zshorice.eu | |
Adresa internetové stránky | www.zshorice.eu |
Právní forma | Příspěvková organizace |
Zařazení do rejstříku škol | 1. 1.2005 |
Název zřizovatele | Město Hořice, nám. Jiřího z Poděbrad 342, 508 01 Hořice |
Součásti školy | Školní družina |
IZO ředitelství | 049 305 662 |
Vedoucí a hospodářští pracovníci | Dr. Kamil Vávra – ředitel školy
Mgr. Petra Kunešová – zástupce ředitele školy Bc. Eva Kubištová – hospodářka a účetní školy
|
Přehled hlavní činnosti školy (podle zřizovací listiny) | PO vykonává činnost základní školy a školní družiny. Hlavním účelem je výchova a vzdělávání žáků. Předmět činnosti organizace je vymezen § 36 a 111 zákona č. 561/2004 Sb.(školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
|
1.2 Součásti školy
součásti školy | kapacita |
Základní škola | 340 |
Školní družina | 97 |
2. Personální údaje
2.1 Členění zaměstnanců podle věku a pohlaví
věk | muži | ženy | celkem | % |
do 20 let | – | – | – | – |
21 – 30 let | – | 2 | 2 | 6,25 |
31 – 40 let | 1 | 6 | 7 | 21,8 |
41 – 50 let | – | 6 | 6 | 18,75 |
51 – 60 let | 2 | 10 | 12 | 37,5 |
61 a více let | 3 | 2 | 5 | 15,6 |
celkem | 6 | 26 | 32 | 100,0 |
% | 18,75 | 81,25 | 100,0 | x |
2.2 Členění zaměstnanců podle vzdělání a pohlaví
vzdělání dosažené | muži | ženy | celkem | % |
základní | – | – | – | – |
vyučen | 1 | 2 | 3 | 11,6 |
střední odborné | – | – | – | – |
úplné střední | 1 | 3 | 4 | 15,4 |
vyšší odborné | – | – | – | – |
vysokoškolské | 4 | 21 | 25 | 73 |
celkem | 6 | 26 | 32 | 100,0 |
2.3 Členění pedagogických pracovníků podle odborné kvalifikace
odborná kvalifikace | splňuje kvalifikaci | nesplňuje kvalifikaci | celkem | % |
učitel prvního stupně základní školy | 8 | 0 | 8 | 27,5 |
učitel druhého stupně základní školy | 13 | 2 | 15 | 51,7 |
vychovatel | 3 | 0 | 3 | 10,3 |
asistent pedagoga | 3 | – | 3 | 10,3 |
celkem | 27 | 2 | 29 | 100,0 |
(Ježková zařazena 2x – vychovatelka i asistentka)
2.4 Trvání pracovního poměru
doba trvání | počet | % |
do 5 let | 17 | 53,1 |
do 10 let | 5 | 15,6 |
do 15 let | 1 | 3,1 |
do 20 let | 5 | 15,6 |
nad 20 let | 4 | 12,5 |
celkem | 32 | 100,0 |
2.8 Celkový údaj o vzniku a skončení pracovního poměru zaměstnanců
nástupy a odchody | počet |
nástupy | 4 |
odchody | 3 |
3. Vzdělávací program školy
3.1 Vzdělávací program
vzdělávací program | zařazené třídy |
Školní vzdělávací program (viz Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) | všechny |
3.2 Učební plán školy
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Vzdělávací oblasti | Vzdělávací obory | 1. stupeň | 2. stupeň |
1. – 5. ročník | 6. – 9. ročník | ||
Minimální časová dotace | |||
Jazyk a jazyková komunikace | Český jazyk a literatura | 35 | 15 |
Cizí jazyk | 9 | 12 | |
Matematika a její aplikace | 20 | 15 | |
Informační a komunikační technologie | 1 | 1 | |
Člověk a jeho svět | 12 | – | |
Člověk a společnost | Dějepis | – | 11 |
Výchova k občanství | |||
Člověk a příroda | Fyzika | – | 21 |
Chemie | – | ||
Přírodopis | – | ||
Zeměpis | – | ||
Umění a kultura | Hudební výchova | 12 | 10 |
Výtvarná výchova | |||
Člověk a zdraví | Výchova ke zdraví | – | 10 |
Tělesná výchova | 10 | ||
Člověk a svět práce | 5 | 3 | |
Průřezová témata | P | P | |
Disponibilní časová dotace | 14 | 24 | |
Celková povinná časová dotace | 118 | 122 |
3.3 Nepovinné předměty a zájmové kroužky
název nepovinného předmětu | počet zařazených žáků |
– | – |
název kroužku | počet zařazených žáků |
šachy | 6 |
3.4 Počet dělených hodin
1. stupeň | 2. stupeň | celkem | |
počet dělených hodin* | 16 | 11 | 27 |
* Uvádět pouze hodiny, které znamenají zvýšenou potřebu „učitelohodin“.
4. Počty žáků
4.1 Počty žáků školy
třída | počet žáků | z toho chlapců | z toho dívek | výjimka z počtu žáků (ano – ne) |
1. | 21 | 8 | 13 | |
2. A | 17 | 7 | 10 | |
2. B | 16 | 6 | 10 | |
3. | 25 | 14 | 11 | |
4. A | 23 | 14 | 9 | |
4. B | 23 | 12 | 11 | |
5. | 25 | 12 | 13 | |
6. A | 26 | 15 | 11 | |
6. B | 22 | 11 | 11 | |
7. A | 19 | 10 | 9 | |
7. B | 19 | 10 | 9 | |
8. A | 21 | 13 | 8 | |
8. B | 21 | 9 | 12 | |
9. | 23 | 11 | 12 | |
celkem | 301 | 155 | 146 |
4.2 Žáci přijatí do 1. ročníku základní školy
počet prvních tříd | počet dětí přijatých do prvních tříd | počet odkladů pro školní rok |
1 | 21 | 4 |
4.3 Žáci přijati do vyšších ročníků základní školy
ročník | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
počet žáků | 1 | 6 | 1 | 1 |
4.4 Žáci přijati ke vzdělávání do střední školy
typ školy | počet přijatých žáků |
víceleté gymnázium | 4 |
čtyřleté gymnázium | 3 |
střední odborná škola | 12 |
střední odborné učiliště | 7 |
konzervatoř | – |
5. Hodnocení žáků
5.1 Celkové hodnocení žáků – prospěch
třída | prospěli s vyznamenáním | prospěli | neprospěli |
1. | 21 | ||
2. A | 17 | 1 | |
2. B | 16 | ||
3. | 21 | 4 | |
4. A | 20 | 2 | |
4. B | 21 | 2 | |
5. | 17 | 8 | |
6. A | 16 | 9 | |
6. B | 10 | 12 | |
7. A | 14 | 5 | |
7. B | 8 | 11 | |
8. A | 12 | 10 | |
8. B | 12 | 9 | |
9. | 7 | 15 | |
5.2 Celkové hodnocení žáků – zhoršené chování
třída | uspokojivé chování | neuspokojivé chování |
1. | ||
2. A | ||
2. B | ||
3. | ||
4. A | ||
4. B | ||
5. | 1 | |
6. A | ||
6. B | 1 | |
7. A | ||
7. B | ||
8. A | ||
8. B | 1 | |
9. | 1 | |
celkem | 3 | 1 |
5.3 Hodnocení výsledků vzdělávání – způsob vyjádření (klasifikačním stupněm, slovně, kombinací obou způsobů)
třída | hodnocení klasifikačním stupněm | hodnocení slovní | kombinace slovního hodnocení a klasifikačním stupněm |
1. | 21 | ||
2. A | 17 | ||
2. B | 16 | ||
3. | 25 | ||
4. A | 22 | ||
4. B | 23 | ||
5. | 25 | ||
6. A | 25 | ||
6. B | 22 | ||
7. A | 19 | ||
7. B | 19 | ||
8. A | 22 | ||
8. B | 21 | ||
9. | 12 |
5.4 Výchovná opatření – pochvaly
třída | pochvala ředitele školy | pochvala třídního učitele |
1. | ||
2. A | ||
2. B | ||
3. | ||
4. A | ||
4. B | 2 | |
5. | 7 | |
6. A | 10 | |
6. B | 12 | |
7. A | 8 | |
7. B | 7 | |
8. A | 9 | |
8. B | 6 | |
9. | ||
celkem | 61 |
5.5 Výchovná opatření – napomenutí a důtky
třída | napomenutí třídního učitele | důtka třídního učitele | důtka ředitele školy |
1. | |||
2. A | |||
2. B | |||
3. | 1 | ||
4. A | 2 | ||
4. B | |||
5. | 2 | ||
6. A | |||
6. B | 2 | 1 | 2 |
7. A | 3 | ||
7. B | 4 | 4 | 1 |
8. A | |||
8. B | |||
9. | |||
celkem | 12 | 5 | 5 |
5.6 Komisionální přezkoušení žáků
třída | pochybnosti o správnosti hodnocení | opravné zkoušky |
1. | ||
2. A | ||
2. B | ||
3. | ||
4. A | ||
4. B | ||
5. | ||
6. A | ||
6. B | ||
7. A | ||
7. B | ||
8. A | ||
8. B | ||
9. | ||
celkem | 0 | 0 |
5.7 Opakování ročníku
třída | žák neprospěl | žák nemohl být hodnocen | žák měl vážné zdravotní důvody | žák opakuje 9.r. po splnění povinné školní docházky |
1. | ||||
2. A | ||||
2. B | ||||
3. | ||||
4. A | ||||
4. B | ||||
5. | ||||
6. A | ||||
6. B | ||||
7. A | ||||
7. B | ||||
8. A | ||||
8. B | ||||
9. | ||||
celkem | 0 | 0 | 0 | 0 |
5.8 Počet omluvených / neomluvených hodin za školní rok
počet omluvených hodin | průměr na žáka | počet neomluvených hodin | průměr na žáka |
11 923 | 39, 350 | 5 | 0, 017 1.pol. |
5 921 | 19, 803 | 45 | 0, 151 2.pol. |
6. Průběh a výsledky vzdělávání
6.1 Hospitační činnost
pracovník | počet hospitací |
Ředitel školy | 11 |
Zástupce ředitele školy | 15 |
Ostatní pracovníci | |
celkem | 26 |
6.2 Závěry z hospitační a kontrolní činnosti
+
(objevuje se ve všech hodinách) |
+ –
(objevuje se pouze v některých hodinách) |
–
(v hodinách se neobjevuje) |
|
Plnění cílů vzdělávání | |||
soulad výuky s cíli základního vzdělávání (školním vzdělávacím programem) | + | ||
vhodnost a přiměřenost stanovených cílů výuky k aktuálnímu stavu třídy, respektování individuálních vzdělávacích potřeb žáků |
+ |
||
konkretizace cílů ve sledované výuce | + | ||
návaznost probíraného učiva na předcházející témata |
+ |
||
Materiální podpora výuky | |||
vhodnost vybavení a uspořádání učeben vzhledem k cílům výuky a k činnostem | + |
|
|
účelnost využití pomůcek, učebnic, didaktické techniky | + – | ||
Vyučovací formy a metody | |||
správné řízení výuky a vnitřní členění hodin | + – | ||
sledování a plnění stanovených cílů | + | ||
podpora osobnostního a sociálního rozvoje dětí, jejich sebedůvěry, sebeúcty, vzájemného respektování a tolerance |
+ – |
||
možnost seberealizace dětí, jejich aktivního a emočního zapojení do činností, uplatnění individuálních možností, potřeb a zkušeností |
+ – |
||
využívání metod aktivního, prožitkového učení, experimentování, manipulování, objevování, práce s chybou |
+ – |
||
účelnost výuky frontální, skupinové a individuální |
+ |
||
vyváženost rolí učitele jako organizátora výuky a jako zdroje informací |
+ |
||
účelnost aplikovaných metod | + – | ||
respektování individuálního tempa, možnost relaxace žáků |
+ – |
||
vhodná forma kladení otázek | + – | ||
Motivace žáků | |||
dostatečná aktivita a zájem žáků o výuku | + – | ||
propojení teorie s praxí (v činnostech žáků) | + | ||
využívání zkušeností žáků | + | ||
vliv hodnocení na motivaci žáků | + – | ||
využívání analýzy chyb ke zvýšení motivace | + – | ||
osobní příklad pedagoga | + | ||
Interakce a komunikace | |||
klima třídy | + | ||
akceptování stanovených pravidel komunikace mezi učitelem a žáky i mezi žáky navzájem |
+ – |
||
možnost vyjadřování vlastního názoru žáka, argumentace, diskuse | + – | ||
vzájemné respektování, výchova k toleranci | + – | ||
vyváženost verbálního projevu učitelů a dětí, příležitosti k samostatným řečovým projevům dětí, rozvoj komunikativních dovedností žáků |
+ |
||
Hodnocení žáků | |||
věcnost, konkrétnost a adresnost hodnocení | |||
respektování individuálních schopností žáků | + – | ||
využívání vzájemného hodnocení a sebehodnocení žáků | + | ||
ocenění pokroku | + – | ||
zdůvodnění hodnocení žáků učitelem | + – | ||
vhodnost využitých metod hodnocení žáků učitelem | + – | ||
využití klasifikačního řádu | + |
6.3 Úroveň klíčových kompetencí žáků
Úroveň klíčových kompetencí žáků
(na konci základního vzdělávání) |
vysoká | střední | nízká |
1. Kompetence k učení | |||
vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, projevuje ochotu věnovat se dalšímu studiu a celoživotnímu učení | x | ||
vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě | x | ||
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy |
x |
||
samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry pro využití v budoucnosti |
x |
||
poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich |
x |
||
2. Kompetence k řešení problémů | |||
vnímá nejrůznější problémové situace ve škole i mimo ni, rozpozná a pochopí problém, přemýšlí o nesrovnalostech a jejich příčinách, promyslí a naplánuje způsob řešení problémů a využívá k tomu vlastního úsudku a zkušeností |
x |
||
vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému |
x |
||
samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy |
x |
||
ověřuje prakticky správnost řešení problémů a osvědčené postupy aplikuje při řešení obdobných nebo nových problémových situací, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů |
x |
||
kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen je obhájit, uvědomuje si zodpovědnost za svá rozhodnutí a výsledky svých činů zhodnotí |
x |
||
3. Kompetence komunikativní | |||
formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu |
x |
||
naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje |
x |
||
rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji a k aktivnímu zapojení se do společenského dění |
x |
||
využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem |
x |
||
využívá získané komunikativní dovednosti k vytváření vztahů potřebných k plnohodnotnému soužití a kvalitní spolupráci s ostatními lidmi |
x |
||
4. Kompetence sociální a personální | |||
účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce |
X |
||
podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá | X | ||
přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají | X | ||
přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají | X | ||
vytváří si pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj; ovládá a řídí svoje jednání a chování tak, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty | x | ||
5. Kompetence občanské | |||
respektuje přesvědčení druhých lidí, váží si jejich vnitřních hodnot, je schopen vcítit se do situací ostatních lidí, odmítá útlak a hrubé zacházení, uvědomuje si povinnost postavit se proti fyzickému i psychickému násilí |
x |
||
chápe základní principy, na nichž spočívají zákony a společenské normy, je si vědom svých práv a povinností ve škole i mimo školu | x | ||
rozhoduje se zodpovědně podle dané situace, poskytne dle svých možností účinnou pomoc a chová se zodpovědně v krizových situacích i v situacích ohrožujících život a zdraví člověka |
X |
||
respektuje, chrání a ocení naše tradice a kulturní i historické dědictví, projevuje pozitivní postoj k uměleckým dílům, smysl pro kulturu a tvořivost, aktivně se zapojuje do kulturního dění a sportovních aktivit |
X |
||
chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, respektuje požadavky na kvalitní životní prostředí, rozhoduje se v zájmu podpory a ochrany zdraví a trvale udržitelného rozvoje společnosti |
x |
||
6. Kompetence pracovní | |||
používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky |
X |
||
přistupuje k výsledkům pracovní činnosti nejen z hlediska kvality, funkčnosti, hospodárnosti a společenského významu, ale i z hlediska ochrany svého zdraví i zdraví druhých, ochrany životního prostředí i ochrany kulturních a společenských hodnot |
x |
||
využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, činí podložená rozhodnutí o dalším vzdělávání a profesním zaměření |
x |
||
orientuje se v základních aktivitách potřebných k uskutečnění podnikatelského záměru a k jeho realizaci, chápe podstatu, cíl a riziko podnikání, rozvíjí své podnikatelské myšlení. |
x |
Závěr: hospitační činnost je nejenom kontrolní činností, ale hlavně poradenskou a mentorskou činností. Převážná část doporučení byla akceptována ( ověřeno následnou hosp. činností ) nebo pracovníci pod vedením našli způsoby, jak změnit některé vžité pracovní návyky.
7. Další vzdělávání pedagogických pracovníků
7.1 Výchozí stav
Pojmenování výchozího stavu |
Všichni pedagogičtí pracovníci jsou zapojeni do DVPP
|
7.2 Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů
Druh studia | Pracovník |
a) Studium v oblasti pedagogických věd | – |
b) Studium pedagogiky | – |
c) Studium pro asistenta pedagoga | – |
d) Studium pro ředitele škol | – |
e) Studium k rozšíření odborné kvalifikace | – |
7.3 Studium ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů
Druh studia | Pracovník |
a) Studium pro vedoucí pedagogické pracovníky | – |
b) Studium pro výchovné poradce | – |
c) Specializovaná činnost – koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií | – |
d) Specializovaná činnost – tvorba a následná koordinace školních vzdělávacích programů | – |
e) Specializovaná činnost – prevence sociálně patologických jevů | – |
f) Specializovaná činnost – specializovaná činnost v oblasti enviromentální výchovy | – |
g) Specializovaná činnost v oblasti prostorové orientace zrakově postižených | – |
7.4 Studium k prohlubování odborné kvalifikace-viz přehled abs. DVPP
Předmět | Počet kurzů | Zaměření kurzů |
Pedagogika a psychologie | ||
Sociálně patologické jevy | ||
Informační a komunikační technologie | ||
Český jazyk | ||
Cizí jazyk | ||
Matematika | ||
Prvouka | ||
Přírodověda | ||
Vlastivěda | ||
Chemie | ||
Fyzika | ||
Přírodopis | ||
Zeměpis | ||
Dějepis | ||
Občanská výchova | ||
Rodinná výchova | ||
Hudební výchova | ||
Výtvarná výchova | ||
Praktické činnosti | ||
Tělesná výchova |
7.5 Samostudium
Prázdniny | Počet dnů | Samostudium |
Podzimní prázdniny | 2 | 1 |
Vánoční prázdniny | 5 | 3 |
Jednodenní pololetní prázdniny |
1 |
1 |
Jarní prázdniny | 5 | 5 |
Velikonoční prázdniny | 2 | 2 |
Celkem | 15 | 12 |
Na základě § 24 odst. 4 písm. b) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících přísluší pedagogickým pracovníkům volno v rozsahu 12 pracovních dnů ve školním roce,
8. ICT – standard a plán
8.1 Pracovní stanice – počet
Počet | standard ICT | skutečnost | plán |
Počet žáků | 302 | ||
Počet pedagogických pracovníků | 28 | ||
Pracovní stanice umístěné v počítačových učebnách | 18 | 25 | |
Pracovní stanice umístěné v nepočítačových učebnách, studovnách, školních knihovnách, apod. | 16 | 20 | |
Pracovní stanice sloužící k přípravě pedagogického pracovníka na výuku a k jeho vzdělávání | 29 | ||
Počet pracovních stanic celkem | 63 | ||
Počet žáků na 1 pracovní stanici | 8,5 | 5 |
8.2 Pracovní stanice – technické parametry
Technické parametry stanic | počet |
Starší 5 let | 2 |
Novější – nevyhovuje standardu ICT | – |
Novější – vyhovuje standardu ICT | 61 |
8.3 Lokální počítačová síť (LAN) školy
Lokální počítačová síť | standard ICT | skutečnost | plán |
Počet přípojných míst | 11 | ||
Sdílení dat | Ano | Ano | |
Sdílení prostředků | Ano | Ano | |
Připojení do internetu | Ano | Ano | |
Komunikace mezi uživateli | Ano | Ano | |
Bezpečnost dat | Ano | Ano | |
Personifikovaný přístup k datům | Ano | Ano |
8.4 Připojení k internetu
služba | hodnota | standard ICT | skutečnost | plán |
Rychlost | 512/128 a 1024/256 | 8Mb/4Mb | ||
Agregace | Nejvýše 1:10 | 1:1 | ||
Veřejné IP adresy | ANO | Ano | ||
Neomezený přístup na internet | ANO | Ano | ||
Oddělení VLAN (pedagog, žák) | ANO | Ne | ||
QoS (vzdálená správa) | ANO | Ano | ||
Filtrace obsahu | ANO | Ne | ||
Antispam | ANO | Ne | ||
Antivir | ANO | Ano |
*Tabulka vyplnila škola za pomoci providera
8.5 Prezentační a grafická technika
technika | standard ICT | skutečnost | plán |
Druh | |||
Datový projektor | 6 | 4 | 9 |
Dotyková tabule | 6 | 4 | 8 |
Tiskárny | 5 | ||
Kopírovací stroj | 4 | ||
8.6 Výukové programové vybavení a informační zdroje (licence)
programové vybavení | standard ICT | skutečnost | plán |
Operační systém | dle počtu stanic | ||
Antivirový program | 50 | ||
Textový editor | 1025 | ||
Tabulkový editor | 1025 | ||
Editor prezentací | 1025 | ||
Grafický editor – rastrová grafika | 100 | ||
Grafický editor – vektorová grafika | 100 | ||
Webový prohlížeč | dle počtu stanic | ||
Editor webových stránek | – | ||
Klient elektronické pošty | 1025 | ||
Aplikace pro výuku a procvičování psaní na klávesnici | – | ||
Programy odborného zaměření | 15 | ||
8.7 Vzdělávání pedagogických pracovníků
Typ vzdělávání | standard ICT | skutečnost | plán |
Z – Základní uživatelské znalosti | 100% | ||
P – Vzdělávání poučených uživatelů | 100% | ||
S – Specifické vzdělávání | 2 | ||
M – Vzdělávání ICT koordinátorů | 1 |
8.8 Další ukazatele
standard ICT | skutečnost | plán | |
Cloud prostor na uložení dat pro žáky | Ano | ||
Uložení dat na přenosné médium (disketa, CD,…) | Ano | ||
Přístup pedagogů ke schránce elektronické pošty | Ano | ||
Prostor pro žáky a pedagogy na vystavení webové prezentace | Ano | ||
Blokace přístupu ze školní sítě na www stránky a službu internetu, které škola určí | Ano | ||
Přístup k ICT z domova pro pedagogy | Ano | ||
Počet přípojných míst pro připojení stanice nebo notebooku v učebnách | 15 |
9. Zájmové vzdělávání: školní družina a školní klub
9.1 Školní družina
Oddělení | Počet žáků – pravidelná docházka | Počet žáků – nepravidelná docházka | Počet vychovatelek |
1 | 20 | 1 | |
2 | 28 | 1 | |
3 | 29 | 1 | |
celkem | 77 | 0 | 3 |
9.3 Materiálně technické vybavení
Prostory školní družiny | 3 oddělení v budově č.p.338, |
Vybavení školní družiny | Moderní nábytek, audiovizuální technika,hračky, stavebnice atd. |
10. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mimořádně nadaní žáci
10.1 Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
speciální vzdělávací potřeby | počet žáků | forma vzdělávání (individuální nebo skupinová integrace) | individuální vzdělávací plán |
zdravotní postižení (§ 16 odst. 9 ŠZ) | 39 | Skupinová integrace | 2 |
jiné zdravotní znevýhodnění | 2 | Skupinová integrace | 1 |
odlišné kulturní a životní podmínky | 1 | Skupinová integrace | 1 |
10.2 Mimořádně nadaní žáci – třídy s rozšířenou výukou
třída | rozšířená výuka předmětů | počet žáků |
celkem 0 | 0 |
10.3 Mimořádně nadaní žáci – přeřazení do vyššího ročníku
přeřazení mimořádně nadaného žáka do vyššího ročníku | počet |
z … třídy do … třídy | 0 |
10.4 Podmínky pro vzdělávání
Podmínky pro vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním | ano | částečně | ne |
odstraňování architektonické bariéry a provedení potřebné změny úpravy interiéru školy a třídy | x | ||
uplatňování principu diferenciace a individualizace vzdělávacího procesu při organizaci činností, při stanovování obsahu, forem i metod výuky | x | ||
umožňování žákovi používat potřebné a dostupné kompenzační pomůcky, vhodné učebnice a učební pomůcky přizpůsobené jeho individuálním potřebám | x | ||
zohledňování druhu, stupně a míry postižení nebo znevýhodnění při hodnocení výsledků | x | ||
uplatňování zdravotní hlediska a respektování individuality a potřeby žáka | x | ||
podporování nadání a talentu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami vytvářením vhodné vzdělávací nabídky | x | ||
zkvalitňování připravenosti pedagogických pracovníků pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami | x | ||
působení speciálního pedagoga ve škole, druhého pedagoga ve třídě, případně asistenta pedagoga v případě potřeby | x | ||
spolupráce s rodiči | x | ||
spolupráce s ostatními školami, které mají zkušenosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. | x | ||
Podmínky pro vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním | ano | částečně | ne |
individuální nebo skupinovou péči | x | ||
přípravné třídy | x | ||
pomoc asistenta třídního učitele | x | ||
menší počet žáků ve třídě | x | ||
odpovídající metody a formy práce | x | ||
specifické učebnice a materiály | x | ||
pravidelná komunikace a zpětnou vazbu | x | ||
spolupráci s psychologem, speciálním pedagogem – etopedem, sociálním pracovníkem, případně s dalšími odborníky | x | ||
Podmínky pro vzdělávání žáků mimořádně nadaných | ano | částečně | ne |
individuální vzdělávací plány | |||
doplnění, rozšíření a prohloubení vzdělávacího obsahu | |||
zadávání specifických úkolů | |||
zapojení do samostatných a rozsáhlejších prací a projektů | |||
vnitřní diferenciace žáků v některých předmětech | |||
občasné (dočasné) vytváření skupin pro vybrané předměty s otevřenou možností volby na straně žáka | |||
účast ve výuce některých předmětů se staršími žáky |
11. Akce školy (výjezdy, kurzy, vystoupení, soutěže)
11.1 Akce školy
Typ akce | Počet zúčastněných tříd | Počet zúčastněných žáků | Poznámka (název akce, výsledek) |
Výuka plavání | 1.,2. A, B,3. | 79 | |
Lyžařský výcvik | 7. A, B | 36 | LVVK Zvonařka |
Škola v přírodě | – | 0 | Zrušena (COVID19) |
Exkurze | Viz přehled | ||
Školní výlety | Viz přehled | ||
Zahraniční výjezdy | – | 0 | Zrušeno (COVID19) |
Žákovská vystoupení | 1.– 9. – výběr žáků
|
Adventní trhy,Vánoční vystoupení-Svaz žen, Domov pro seniory, Domov bez bariér.
|
|
Koncerty | — | ||
Výstavy | — | ||
Soutěže | Viz přehled | ||
Olympiády | Viz přehled | ||
Jiné akce školy | Viz přehled | ||
11.2 Mimořádné výsledky a úspěchy žáků
Název akce | Počet žáků | Výsledek, umístění |
Matematická olympiáda | ||
Novopacký slavíček | ||
12 Prevence rizikového chování
12.1 Prevence rizikového chování
komentář | |
Vzdělávání | |
Školní metodik prevence | Ano |
Pedagogičtí pracovníci školy | Ano |
Školní vzdělávací program | |
Etika a právní výchova | Ano |
Výchova ke zdravému životnímu stylu | Ano |
Preventivní výchova ve výuce jednotlivých předmětů | Ano |
Formy a metody působení na žáky, které se zaměřují na osobnostní rozvoj a sociální chování | Ano |
Organizace prevence | |
Minimální preventivní program | Ano |
Využití volného času žáků | Ne |
Průběžné sledování podmínek a situace ve škole z hlediska rizik výskytu rizikového chování | Ano |
Uplatňování forem a metod umožňující včasné zachycení ohrožených dětí | Ne |
Poradenská služba školního metodika prevence | Ano |
Poradenská služba výchovného poradce | Ano |
Zajištění poradenských služeb speciálních pracovišť a preventivních zařízení | Ano |
Vybavení školy odbornými a metodickými materiály a dalšími pomůckami | Ano |
Školní řád (obsahuje zákaz nošení, držení, distribuci a zneužívání návykových látek v areálu školy a odpovídající sankce) | Ano |
Akce školy pro žáky k prevenci rizikového chování | Ano |
12.2 Počet výskytu rizikového chování, které škola řešila
rizikové chování | počet |
Drogová závislost | Ne |
Alkohol | Ne |
Kouření | Ne |
Kriminalita a delikvence | Ne |
Virtuální drogy (počítač, televize, video) | Ne |
Patologické hráčství (gambling) | Ne |
Záškoláctví | Ne |
Šikanování | 2 |
Vandalismus | Ne |
Násilné chování | Ne |
Xenofobie | Ne |
Rasismus | Ne |
13. Program enviromentálního vzdělávání, výchovy a osvěty
13.1 Program enviromentálního vzdělávání
komentář | |
Vzdělávání | |
Školní metodik envirometálního vzdělávání | Ano |
Pedagogičtí pracovníci školy | Ano |
Školní vzdělávací program | |
Problematika envirometálního vzdělávání je zapracována v jednotlivých předmětech ŠVP | Ano |
Samostatný předmět envirometálního vzdělávání | Ne |
Pojmy „vztah člověka k prostředí, udržitelný rozvoj“ jsou nezbytným učivem při naplňování klíčových kompetencí | Ano |
Vzdělávání a výchova ve školní družině je také zaměřena na envirometální vzdělávání | Ano |
Organizace envirometálního vzdělávání | |
Škola má zpracovaný program envirometálního vzdělávání | Ano |
Spolupráce školy s rodinou, obcí, podnikovou sférou, ostatními subjekty | Ano |
Organizování celoškolních aktivit zaměřených na envirometální vzdělávání | Ano |
Spolupráce školy s dalšími základními školami, předávání si zkušeností | Ne |
Využívání středisek a center ekologické výchovy | Ano |
Kontakty školy s nevládními organizacemi, zaměřenými na ekologickou výchovu | Ne |
Vybavení školy učebními pomůckami pro enviromentální vzdělávání | Ano |
Ekologizace provozu školy (šetření energií, třídění odpadů) | Ano |
14. Prevence rizik a školní úrazy
14.1 Počet úrazů
Počet záznamů v knize úrazů | 25 |
Počet odeslaných záznamů o úrazech | 6 |
14.2 Vyhodnocení úrazů
Místo úrazu | Počet úrazů |
V hodinách tělesné výchovy | 10 |
V ostatních vyučovacích předmětech | 5 |
Výlety a exkurze | 1 |
Lyžařské kurzy | – |
Výuka plavání | 3 |
Přestávky ve škole | 6 |
Školní družina | – |
14.3 Prevence rizik
Prohloubení preventivních rizik, které škola přijala |
Posílení dohledu nad žáky |
15. Spolupráce školy s rodiči
15.1 Formy spolupráce
Formy spolupráce | komentář |
Školská rada | Ano |
Občanské sdružení při škole | Ano |
Třídní schůzky, konzultace pro rodiče | Ano viz org. školního roku |
Školní akce pro rodiče | Ano ,dny otevřených dveří |
Školní časopis | Ne |
16. Vyřizování stížností, oznámení podnětů
16.1 Stížnosti proti rozhodnutím ředitele školy podle správního řádu
Stížnosti proti rozhodnutím ředitele školy podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád | |||
Datum podání | Obsah stížnosti | Stěžovatel | Stížnost vyřídil |
Nebyly | |||
16.2 Stížnosti proti podmínkám, průběhu a výsledkům vzdělávání
Stížnosti proti podmínkám, průběhu a výsledkům vzdělávání | |||
Datum podání | Obsah stížnosti | Stěžovatel | Stížnost vyřídil |
Nebyly | |||
16.3 Stížnosti v oblasti pracovněprávních vztahů
Stížnosti v oblasti pracovněprávních vztazích | |||
Datum podání | Obsah stížnosti | Stěžovatel | Stížnost vyřídil |
Nebyly | |||
17. Ukazatele rozpočtu a přehled dalších jeho prostředků (viz přílohy)
3. Hodnocení ředitelem školy
Školní rok 2019/2020 byl velmi nestandardní vzhledem k epidemiologickému stavu ve společnosti. Výuka od 11. března 2020 byla prováděna online i offline bez přítomností žáků ve škole. Od 11. května absolvovala většina žáků 9. ročníků opakovací hodiny učiva ( Ma, Čj) ve škole. Od 25.5.2020 byl pro zájemce otevřen I. stupeň. Zájemci z každého ročníku utvořili skupinu do maximálně 15 dětí. Skupina byla vyučována buď pedagogem nebo asistentem pedagoga, současně se skupině, která zůstala doma, věnoval pedagog formou distančního vzdělávání. Žáci i pracovníci přítomní ve škole dodržovali předepsaná hygienická opatření.
23.6.2020 bylo za přítomnosti starosty města slavnostně předáno žákům 9. ročníků vysvědčení. Ostatní žáci obdrželi vysvědčení 25.6.2020 dle pokynů svých třídních učitelů
Výsledky hospodaření jsou pravidelně sledovány veřejnosprávní kontrolou, výkaznictvím a průběžnou měsíční kontrolou vedením školy.
Stmelovací pobyty žáků 6. třídy, škola v přírodě, tematické exkurze a zájezdy žáků po ČR, kulturní vystoupení žáků na veřejnosti ( adventní trhy, mateřské školy..), návštěvy městské knihovny a spolupráce s těmito subjekty, víkendové akce pro děti I. stupně, škola otevřená pro veřejnost, návštěvy dětí z MŠ ve škole, projektové dny a zapojení žáků do olympiád a soutěží, návštěvy firem v regionu a Úřadu práce v Jičíně v rámci kariérového poradenství pro vycházející žáky. ( viz přehled akcí). 1.3. – 6.3.2020 se zúčastnilo 35 žáků sedmých tříd lyžařského kurzu ve Strážném. Od 11.3.2020 byly školy uzavřeny. Veškeré plánované akce žáků školy ve druhém pololetí školního roku byly zrušeny.
Ve škole pracuje Školská rada ve stálém složení 6 ti členů. Prezenčně setkání proběhla 28.2.2020 a 23.6.2020. Ostatní jednání proběhla distančně.
Pokračující inkluze ve škole, spolupráce s asistentkami pedagoga a s PPP Jičín, pedagogická intervence probíhala převážně dle doporučení PPP Jičín, u většiny žáků je IVP dobře nastaveno a funguje, počet evidovaných žáků s postižením byl 43. Těmto žákům je věnována individuální péče podle zařazení ve stupni podpůrného opatření na základě diagnostiky poradenského zařízení, a to pomocí AP, IVP, intervence aj. Bylo také pracováno se žáky se sociálním znevýhodněním. Práce probíhá prostřednictvím AP. Ve ŠD bylo zapsáno 78 žáků.
Škola byla zapojena do řady grantů a výzev, které probíhají kontinuálně v průběhu navazujících školních roků. Škola také provádí kontroly dřívějších grantů a v případě udržitelnosti zpracováváme monitorovací zprávy o udržitelnosti. Ve školním roce byla v srpnu ukončena výzva „Zlepšení kvality výuky na ZŠ Hořice, Komenského 338“ s reg. číslem č. CZ.02.3.X/0.0/0.0/16-022/0001765. V rámci dotace pracovali na škole dva školní asistenti, probíhal klub zábavně logiky (šachy) a čtenářský klub. Škola využila část prostředků z výzvy na zlepšení vnitřního zařízení školy a novou výpočetní techniku v rámci obnovy. I nadále se vedení školy snaží získávat sponzorské dary od rodičů žáků a drobných podnikatelů města na ceny pro soutěžící žáky.
Žáci se snaží školu reprezentovat ve sportovních soutěžích, v olympiádách, matematických soutěžích a jiných v okresních a krajských kolech v recitačních a pěveckých soutěžích. Ve zmiňovaném školním roce tyto snahy žáků byly značně redukovány epidemiologickou situací ve státě a celém světě. Z olympiád proběhla jenom školní kola. Sportovní soutěže se nekonaly vůbec.
Stránky www.zshorice.eu jsou průběžně inovovány a doplňovány. Škola má svoji stránku na Facebooku. Také i vývěsky a vitríny na škole jsou průběžně aktualizovány Škola má zavedený systém ŠEPS na bezhotovostní platby rodičů (výlety, exkurze, divadelní představení aj.). Články v regionálním tisku, propagační materiál pro každý školní rok, vystoupení žáků na veřejnosti, dny otevřených dveří, slavnostní vyřazení žáků po ukončení povinné školní docházky v divadelním sále MÚ, to jsou další činnosti, které jsou v rámci propagace školy pravidelně realizovány. Partnerskými organizacemi jsou např. MP Hořice, MK Hořice, DK Hořice, SPŠ kamenická a sochařská Hořice, G,SOŠ, SOU a VOŠ Hořice, PČR Hořice, Jičín a další.
V polovině února 2020 podala paní učitelka II. stupně výpověď z pracovního poměru. Podle zákona č. 262/2006 Sb., ZP, §§ 50 a 51 důvod výpovědi nebyl sdělen. Tím začala běžet od
1. 3. 2020 2 měsíce výpovědní doba. Paní učitelka končila pracovní poměr na naší škole dnem
30. 4. 2020. V měsíci srpnu podala výpověď dohodou paní učitelka I. stupně. Paní učitelka dojížděla každý den a tak zaměstnání v místě bydliště bylo logické. Vedení školy vybralo nové aprobované pracovníky v rámci výběrových řízení.
Organizace školního roku
2019/2020
Organizace školního roku 2019/2020
Období školního vyučování začne v pondělí 2. září 2019
I. pololetí bude ukončeno ve čtvrtek 30. ledna 2020
II. pololetí bude ukončeno v úterý 30. června 2020
TERMÍNY VEDLEJŠÍCH PRÁZDNIN:
PODZIMNÍ PRÁZDNINY- ÚTERÝ 29. ŘÍJNA A STŘEDA 30.ŘÍJNA 2019
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY- PONDĚLÍ 23. PROSINCE 2019 A SKONČÍ V PÁTEK 3.LEDNA 2020
/vyučování začne v pondělí 6. ledna 2020/
Pololetní prázdniny– pátek 31. ledna 2020
Jarní prázdniny- pondělí 3. února 2020 – až neděle 9. února 2020
Velikonoční prázdniny- čtvrtek 9. dubna 2020
Hlavní prázdniny budou trvat od středy 1. července do pondělí 31. srpna 2020.
Období školního vyučování ve školním roce 2020/2021 začne v úterý 1.září 2020.
Zápis do 1. ročníkuzákladního vzděláváníproběhne dle § 36 odst. 4 školského zákona od 23. dubna do 24. dubna 2020.
Termíny pedagogických rad:
Úterý 27. 8. 2019 zahajovací PR
Úterý 26. 11. 2019 PR za I. čtvrtletí
Čtvrtek 23. 1. 2020 pololetní PR
Úterý 28. 4. 2020 PR za III. čtvrtletí
Úterý 23. 6. 2020 závěrečná PR
/ v případě nutnosti projednání mimořádných závažných záležitostí školy bude svolávána mimořádná PR/
Termíny třídních schůzek:
ČTVRTEK 12. 9. 2019 ÚTERÝ 5. 5.2020
konzultační odpoledne: čtvrtek 28.11. 2019
Program schůzek bude /kromě informací o prospěchu a chování/ vždy upřesněn dle aktuálních potřeb.
Veškeré informace o prospěchu a chování žáka mohou zákonní zástupce žáků získat kromě pravidelných schůzek také u jednotlivých vyučujících v době jejich konzultačních hodin nebo na základě telefonické dohody.
Školení BOZP a PO: proškolení zaměstnanců v oblasti BOZP a PO jen pro nové zaměstnance – termín bude určen.
Ochrana člověka za mimořádných situací:
Čtvrtek listopad 2019
Čtvrtek červen 2020
Volné dny vyhlášené ředitelem školy (§ 24 zákona 561/2004 Sb.,školský zákon, ve znění pozdějších předpisů)
31.10. – 1.11.2019 z důvodu školení zaměstnanců
Termíny přijímacích zkoušek na střední školy a konzervatoře ve školním roce 2019/2020 pro školní rok 2020/2021
Termíny pro přijímací řízení na střední školy a konzervatoře stanoví zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a vyhláška č. 671/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen vyhláška č. 671/2004 Sb.
Přijímací řízení na střední školy: | – termín pro podání přihlášek do 1.března 2020 – přihlášky do oborů s talentovou zkouškou do 30. listopadu 2019 |
Termíny pro přijímací řízení na střední školy a konzervatoře (včetně termínů přijímacích a talentových zkoušek) stanoví školský zákon a vyhláška č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.
Pro přijímací řízení ve školním roce 2019/2020 platí zejména:
přihlášky ke střednímu vzdělávání do oborů vzdělání s talentovou zkouškou se podávají do 30. listopadu 2019, resp. dle § 40 správního řádu do 2. prosince 2019 pro 1. kolo přijímacího řízení;
přihlášky ke střednímu vzdělávání do oborů vzdělání bez talentové zkoušky se podávají do 1. března 2020, resp. dle § 40 správního řádu do 2. března 2020 pro 1. kolo přijímacího řízení;
uchazeč se může přihlásit nejvýše na dva obory vzdělání s talentovou zkouškou a až na dva obory vzdělání bez talentové zkoušky; školy (obory vzdělání) se na obou dvou přihláškách vždy uvádí ve stejném pořadí;
termín pro talentové zkoušky v 1. kole přijímacího řízení do oborů středního vzdělání s talentovou zkouškou je stanoven v pracovních dnech od 2. do 15. ledna 2020, pro talentové zkoušky do oboru vzdělání Gymnázium se sportovní přípravou v pracovních dnech od 2. ledna do 15. února 2020;
termín pro talentové zkoušky v 1. kole přijímacího řízení do oborů vzdělání v konzervatoři je stanoven v pracovních dnech od 15. do 31. ledna 2020;
termín pro školní přijímací zkoušky v oborech vzdělání bez talentové zkoušky a bez maturitní zkoušky v 1. kole přijímacího řízení je stanoven v pracovních dnech v období od 22. do 30. dubna 2020;
přijímací zkoušky (jednotné i školní) do maturitních oborů vzdělání bez talentové zkoušky v 1. kole přijímacího řízení se konají v pracovních dnech v období od 12. do 28. dubna 2020; v tomto termínu se rovněž koná jednotná zkouška do oboru vzdělání Gymnázium se sportovní přípravou.
Státní svátky České republiky
1. leden | Den obnovy samostatného českého státu |
8. květen | Den vítězství |
5. červenec | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje |
6. červenec | Den upálení Mistra Jana Husa |
28. září | Den české státnosti |
28. říjen | Den vzniku samostatného československého státu |
17. listopad | Den boje za svobodu a demokracii |
Ostatní svátky
1. leden | Nový rok |
6.duben | Velikonoční pondělí |
1. květen | Svátek práce |
24. prosinec | Štědrý den |
25. prosinec | 1. svátek vánoční |
26. prosinec | 2. svátek vánoční |
Součástí obsahu vzdělávání jsou státní svátky a jiné významné dny. K využití ve výuce vhodným způsobem odpovídajícím věku žáků zodpovídají vyučující v jednotlivých předmětech.
KAŽDOROČNĚ PŘIPOMÍNANÉ DNY A TÝDNY
27. ledna | Mezinárodní den památky obětí holocaustu a předcházení zločinům proti lidskosti |
21. února | Mezinárodní den mateřského jazyka |
8. března | Mezinárodní den žen |
21. března | Mezinárodní den za odstranění rasové diskriminace |
22. března | Světový den vody |
23. března | Světový den meteorologie |
7. dubna | Světový den zdraví |
23. dubna | Světový den knihy a autorských práv |
3. května | Světový den svobody tisku |
8. května | Vzpomínkový den na ty, kdo ztratili svůj život během druhé světové války |
15. května | Mezinárodní den rodiny |
17. května | Světový den telekomunikací |
21. května | Světový den kulturní rozmanitosti |
22. května | Mezinárodní den biologické rozmanitosti |
29. května | Mezinárodní den mírových jednotek OSN |
31. května | Světový den bez tabáku |
5. června | Světový den životního prostředí |
20. června | Světový den uprchlíků |
26. června | Mezinárodní den proti zneužívání drog a nezákonnému obchodování s nimi |
11. července | Světový den populace |
9. srpna | Mezinárodní den původního obyvatelstva |
12. srpna | Mezinárodní den mládeže |
23. srpna | Světový den na paměť obchodování s otroky a za jeho zrušení |
8. září | Mezinárodní den gramotnosti |
14. září – 16. září | Světový summit OSN |
16. září | Mezinárodní den ochrany ozonové vrstvy |
21. září | Mezinárodní den míru |
poslední týden v září | Světový den námořnictva |
1. října | Mezinárodní den seniorů |
5. října | Světový den učitelů |
9. října | Světový den pošty |
10. října | Světový den duševního zdraví |
12. října | Mezinárodní den za omezení přírodních katastrof |
16. října | Světový den výživy |
17. října | Mezinárodní den za odstranění chudoby |
24. října | Den Spojených národů |
24. října | Světový den informací o rozvoji |
24. října – 30. října | Týden za odzbrojení |
16. listopadu | Mezinárodní den tolerance |
20. listopadu (různí se) | Světový den dětí |
21. listopadu | Světový den televize |
25. listopadu | Mezinárodní den za odstranění násilí páchaného na ženách |
29. listopadu | Mezinárodní den solidarity s palestinským lidem |
1. prosince | Světový den AIDS |
2. prosince | Mezinárodní den za odstranění otroctví |
3. prosince | Mezinárodní den lidí s postižením |
5. prosince | Mezinárodní den dobrovolníků |
7. prosince | Mezinárodní den civilního letectví |
10. prosince | Den lidských práv |
11. prosince | Mezinárodní den hor |
18. prosince | Mezinárodní den migrantů |
Dr .Kamil Vávra, ředitel školy
Akce ve školním roce 2019/2020
ZÁŘÍ
2. 9. Slavnostní zahájení školního ruku
5. 9. Můj první gól – fotbalové hřiště – 1. – 3. tř.
6. 9. Florbal v srdci Hořic – 1. – 2. tř.
11. – 13. 9. Stmelovací pobyt Pecka – 6. A, B
12. 9. Třídní schůzky – 1. st. – 15, 00 hod.
12. 9. Třídní schůzky – 2. st. 15, 30 hod.
13. 9. Vocelova HK – Den s námi – 9. tř.
13. 9. Chovatelská výstava – 1. – 4. tř.
13. 9. Dožínky HK – 5. tř.
20. 9. Dopravní hřiště – 4. A
23. 9. Dopravní hřiště – 4. B
26. 9. Vycházka + galerie Plastik – 5. tř.
30. 9. – 4. 10. Anglický kurz – 9. tř.
16. 9., 23. 9., 30. 9. – Plavecký kurz – 3. tř.
19. 9., 26. 9. – Plavecký kurz – 2. A, B
ŘÍJEN
1. 10. Muzeum Hořice – 2. B
1. 10. Knihovna – 3. tř.
1. 10. Divadlo Lakomec – 8. A, B
2. 10. Muzeum Hořice – 2. A
2. 10. Sběr starého papíru
8. 10. Knihovna – Klíčování – 2. B
9. 10. Knihovna – Klíčování – 2. A
9. 10. Ekomládě – Zemědělská akademie – výběr 6., 7. tř.
9. 10. RETROKVÍZ pro 9. tř. ZŠ Na Habru
10. 10.Exkurze Chlum – 7. A, B
11. 10.Beseda v knihovně – Hrátky s češtinou – 4. A, B
11. 10.Dopravní hřiště – 5. tř.
11. 10.Knihovna (Malý princ) – 6. A
14. 10.Knihovna (Zeď) – 8. B
16. 10.Knihovna (Zeď) – 8. A
16. 10. a 17.10. Divadlo Malý princ – celá škola
17. 10.Knihovna (Pavel Čech) – 5. tř.
17. 10. Florbal – turnaj – dívky 6., 7. tř.
18. 10. Knihovna (Zeď) – 7. A
21. 10. Knihovna (Zeď) – 7. B
21. 10. – 24. 10. – Galerie Plastik – 1., 2. A, B, 3., 5., 6. A, B
22. 10. Knihovna – 9. tř.
24. 10.ÚP Jičín – 9. tř.
24. 10. Exkurze – Praha – 8. A, B
24. 10 Florbal – turnaj – chlapci 6., 7. tř.
29. 10 a 30. 10. Podzimní prázdniny
31. 10. Ředitelské volno
7. 10., 14. 10., 21. 10. – Plavecký kurz – 3. tř.
3. 10., 10. 10., 17. 10., 24. 10. – Plavecký kurz – 2. A, B
LISTOPAD
1.11. Ředitelské volno
5. 11. Florbal – turnaj – chlapci 8., 9. tř.
6.11. Exkurze – výroba vánočních ozdob (Dvůr Králové nad Labem) – 1. stupeň
7.11. Exkurze – Altran – 9. tř.
7.11. Semiramis – preventivní program – 6. A,B
11. – 15. 11. Projektový týden „Svoboda“
12.11. Knihovna – Co je však největší – 6. A
15. 11. Florbal – turnaj – chlapci 6., 7. tř.
19. 11. Divadlo – Jak na obra (KD Koruna) – 2. A,B
19. 11. Florbal – turnaj – chlapci 3. – 5. tř.
19. 11. Polytechnická dílna – 1. tř.
20. 11. Čtení pro MŠ – výběr žáků 2. stupeň
21. 11. Knihovna – Lichožrouti – 5. tř.
21. 11. Nácvik situace ohrožení – projektový den
25. 11. Knihovna – beseda – 1. tř.
26. 11. Den otevřených dveří
28. 11. Špilarovi (diashow) – 7. – 9. tř.
28. 11. Exkurze – Hvězdárna (Hradec Králové) – 6. A,B
28. 11. Konzultační odpoledne
29. 11. Exkurze – volba povolání – Hlušice – 8. A,B
4. 11., 11. 11., 18. 11., 25. 11. – Plavecký kurz – 3. tř.
7. 11., 14. 11., 21. 11., 28. 11. – Plavecký kurz – 2. A, B
PROSINEC
2. 12. Exkurze – Vánoce na Hrádku u Nechanic – 1. stupeň
4. 12. Divadlo – Od adventu do Tří králů – 1. stupeň
4. 12. Klicperovo divadlo Hradec Králové – 1. představení – 8., 9. tř.
4. 12. Čtení pro MŠ – výběr žáků 2. stupeň
5. 12. Mikuláš, andělé a čert – 9. tř. pro 1. stupeň
9. 12. Malá technická univerzita – 2. A,B
10. 12. Chemická olympiáda – výběr žáků 9. tř.
11. 12.Vánoční Praha, návštěva Muzea Smyslů – 7. A
16. 12.Exkurze – volba povolání – Programování 3D – Jičín – 8. A,B
17. 12.Exkurze – Vánoční ZOO ve Dvoře Králové n/L – 6. A,B
19. 12.Kino – filmové představení – celá škola
20. 12.Vánoční besídka tříd + návštěva kostela
5. 12., 12. 12., 19. 12. – Plavecký kurz – 2. A, B
LEDEN
10. 1. Knihovna – Staré pověsti české a moravské – 6. A
29. 1. Čtení pro domov důchodců -6. B
31. 1. Pololetní prázdniny
9. 1., 16. 1., 23. 1., 30. 1. – Plavecký kurz – 2. A, B
ÚNOR
3. 2. – 7. 2. Jarní prázdniny
13. 2. Exkurze – Petrof Hradec Králové – 5. tř.
18. 2. Informační schůzka o lyžařském kurzu – 7. A, B
19. 2. Divadelní představení – Popelka – 1. tř.
20. 2. Klicperovo divadlo Hradec Králové – Strýček Váňa – 2. představení – 8., 9. tř.
27. 2. Semiramis – preventivní program – 6. A, B
27. 2. Informační schůzka – škola v přírodě – 3. tř.
28. 2. Návštěva muzea – 5. tř.
13. 2., 20. 2. – Plavecký kurz – 2. A, B
BŘEZEN
1.- 6. 3 Lyžařský kurz (Strážné) – 7. A, B
4. 3. Malá technická univerzita – 1., 2. A,B
6. 3. Exkurze – Ostroměř – Štorch muzeum – 4. A, B
10. 3. Matematika na gymnáziu – 5. tř.
10. 3. Divadelní představení – Listování (Miletín) – 2. stupeň
13. 3. Filmové představení – V síti – 2. stupeň
13. 3. Knihovna – 4. A, B
16. – 20. 3. Škola v přírodě – Horní Maršov – 3. tř.
19. 3. KD Koruna – Škola hrou nadruhou – 2. A, B
25. 3. Beseda – finanční gramotnost (Pojistný systém) – 8. A, B
25. 3. Divadlo – Ošklivé káčátko – 1. tř.
2. 3., 9. 3., 16. 3., 23. 3., 30. 3. – Plavecký kurz – 1. tř.
Od 11. 3. 2020 uzavření škol (COVID – 19) – akce neproběhly.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků – 1. pololetí školní rok 2019/2020
datum | jméno | místo a čas konání | název | |
16. 10., 6. 11. 2019 | Mgr. R. Babáková | Jičín 12,30-16,00 | 4-03-1-02 Podpora čtenářské gramotnosti na základní škole | |
22. 10. 2019 | Mgr. Marie Baňacká | Jičín 8,30-12,00 | 4-05-1-02 Prvouka v základní škole | |
18. 11. 2019 | Mgr. Lenka Černá | H. Králové 9,00-15,30 | 1-06-1-04 Matematická gramotnost mezipředmětově | |
Mgr. Jana Fátorová | Hořice MAS Podchlumí | Komunitní kruh 17. 9. 2019
Hodnocení žáků s SVP 3. 10. 2019 Finské školství 10. 10. 2019 Kazuistika 5. 11. 2019 |
Komunikace mezi školou a rodičem
20. 1. 2020 Respektovat a být respektován 13. 2. 2020 |
|
15. 10 2019 | Mgr. Jaromíra Vávrová | Jičín 8,30-12,30 | 4-08-1-01 Netradiční jóga pro děti | |
18. 10. 2019 | Alena Ježková | H. Králové 9,30- 16,00 | 1-13-1-02 Duševní rovnováha aneb Jak si udržet všech pět pohromadě | |
18. 10 2019 | Marcela Sůvová | H. Králové 9,00-13,00 | 1-08-1-01 Jemná jógová cvičení | |
8. 1. 2020 | Mgr. Lenka Novotná | H. Králové 8,30-15,00 | 1-04-1-05 Inovativní metody ve výuce cizího jazyka
Komunitní kruh 17. 9. 2019 Kazuistika 5. 11. 2019 |
|
8. 11. 2019 | Mgr. K. Donátová | H. Králové 9,00-13,00 | 1-08-1-02 Posilování vlastní váhou těla | |
11. 11. 2019 | Mgr. P. Famfulíková | H. Králové 10,00-14,00 | 1-03-1-04 Využití online aplikací ve výuce | |
2. 12. 2019 | Bc. Adéla Kalenská | Trutnov 12,30-16,00 | 2-04-1-03 Metodické postupy při výuce AJ na 1. stupni ZŠ | |
14. 1. 2020 | Mgr. Vladimíra Krátká | H. Králové 9,00-13,00 | 1-04-1-07 Překonávání úskalí ve výuce ruštiny – praktické náměty | |
16. 10. 2019 | Mgr. Kateřina Kupková | H. Králové 9,00-14,00 | 1-06-1-03 Podpora rozvoje matematické gramotnosti | |
8. 11. 2020 | Ing. Simona Kroisová | H. Králové 9,00-13,00 | 1-05-1-02 Inspirace do hodin výchovy k občanství | |
Dle potřeby | Mgr. Petra Kunešová | |||
Dle potřeby | Dr. Kamil Vávra |
Další vzdělávání pedagogických pracovníků – 2. pololetí školní rok 2019/2020
datum | jméno | místo a čas konání | název | |
17. 3. 2020 | Mgr. R. Babáková | Jičín 9,00-14,00 | 4-01-2-02 Proč dítě zlobí | |
22. 5. 2020 | Mgr. Marie Baňacká | H. Králové 9,00-13,00 | 1-10-2-11 Muzikohraní. Drumbeny a perkusy | |
21. 5. 2020 | Mgr. Lenka Černá | H. Králové 9,00-15,30 | 1-07-2-06 Enviromentální výchova netradičně a zajímavě | |
16. 4. 2020 | Mgr. Jana Fátorová | Jičín 9,00 – 15,00 | 4-01-2-03 Využití pohádkových motivů v práci s žáky s potřebou PO | |
4. 5. 2020 | Mgr. Marie Matoušová | H. Králové 9,00 – 14,00 | 1-04-2-02 Metodické postupy při výuce AJ na 1. st. ZŠ | |
8. 4 2020 | Mgr. Jaromíra Vávrová | Jičín 9,00-12,30 | 4-08-2-01 Vědomé cvičení pomáhá při učení (cvičení na židli) | |
4. 5. 2020 | Mgr. Ilona Doležalová | H. Králové 9,00 – 14,00 | 1-04-2-02 Metodické postupy při výuce AJ na 1. st. ZŠ | |
18. 5. 2020 | Mgr. M. Kirchhofová | H. Králové 9,30 – 14,30 | 1-01-2-14 Školní preventivní program – příklady dobré praxe | |
19. 3. 2020 | Ing. Simona Kroisová | H. Králové 9,00 – 14,00 | 1-01-0-07 Metody a formy práce při výchově k volbě povolání | |
11. 5. 2020 | Mgr. Vladimír Lejsek | H. Králové 9,00 – 16,00 | 1-01-2-13 Období dospívání a komunikace s dospívajícími z pohledu psychologie | |
8. 4. 2020 | Mgr. Zuzana Němcová | H. Králové 9,00 – 13,00 | 1-03-2-04 Podpora výuky ČJ na ZŠ | |
25. 5. 2020 | Mgr. Lenka Novotná | Jičín 9,00-15,30 | 4-01-2-04 Řešení konfliktních vztahů ve třídě | |
31. 3. 2020 | Mgr. Petra Kunešová | H. Králové 9,00 – 13,00 | 1-00-2-06 Vzdělávací program pro ZŘŠ – BAKALÁŘI | |
Dle potřeby | Dr. Kamil Vávra |
Zpráva výchovné poradkyně za školní rok 2019 – 2020 2. stupeň
Mgr. Ilona Doležalová
– Probíhala průběžná kontrola integrovaných žáků, zpracování podkladů ke kontrolním vyšetření, uplatňování inkluze v praxi, spolupráce s asistenty pedagoga a PPP Jičín, Hradec Králové, Semily a Jánské Lázně, aktualizace snímku školy, pomůcky k intervenci jsou hojně využívány, vše je řádně evidováno, pedagogické intervence a PSPP probíhaly pravidelně dle doporučení PPP Jičín, Hradec Králové a Semily.
– V rámci Volby povolání se žáci 8. tříd účastnili 16.12. 2019 VOŠ a SPŠ Jičín, velmi zdařilého projektu 3D tisk a programování.
– Úzká a pravidelná spolupráce s metodičkou prevence a třídními učiteli.
– Zvýšená pozornost byla věnována komunikaci s rodiči a vysvětlování důležitosti společného postupu při řešení výchovných problémů žáků, ve snaze předejít školní neúspěšnosti žáků.
– V důsledku opatření spojených s koronavirovou epidemií COVID -19 byla věnována zvláštní péče právě žákům s podpůrnými opatřeními. Ve spolupráci s PPP Jičín probíhaly konzultace o odložených vyšetřeních žáků. Vyšetření byla realizována až v červnu. Byly odeslány formuláře kontroly a vyhodnocení žáků registrovaných v PPP Jičín, Hradec Králové a Jánské Lázně ke kontrole a vhodnosti nastavení. Žáci měli online hodiny navíc v době uzavření školy. Škola využívá firemní platformu Microsoft Teams pro komunikaci se žáky a rodiči a online výuce.
– Zvýšená pozornost byla věnována žákům 9. ročníku, kteří se připravovali na přijímací zkoušky, nejprve doma v online hodinách, později ve škole 2x týdně. Přes tyto ztížené podmínky všichni žáci 9. ročníku vykonali přijímací řízení a byli přijati ke studiu.
Hořice 20. 10. 2020
ZHODNOCENÍ VÝCHOVNÉHO PORADENSTVÍ 2019-2020 I. STUPEŃ
Mgr. Marie Matoušová
Po celý školní rok se práce výchovné poradkyně odvíjela na základě Plánu práce výchovného poradce a dle aktuálních potřeb. Byly řešeny zejména výukové potíže žáků.
Mírné výukové obtíže žáků jsou ošetřeny 1. stupněm pedagogické podpory, bez plánu pedagogické podpory. Vyučující poskytují žákům mírné úlevy a podporu dle uvážení. Rodiče jsou s tímto opatřením seznámeni a stvrzují podpisem svůj souhlas.
Pokud jsou tato opatření nedostačující, přistupuje se k vytvoření plánu pedagogické podpory s poskytováním rozsáhlejších úlev a pomoci, který je po třech měsících vyhodnocen. Buď je shledán jako dostačující, nebo je žák odeslán k vyšetření do PPP v Jičíně. Dále se žák vzdělává dle Doporučení z vyšetření a je vzděláván v hodinách pedagogické intervence nebo se vzdělává v hodinách speciálně pedagogické péče. Podle potřeby a doporučení je žákům vypracován nebo obnoven IVP.
V důsledku opatření spojených s koronavirovou epidemií byla věnována zvláštní péče právě žákům s podpůrnými opatřeními.
Ve spolupráci s PPP Jičín probíhaly konzultace o navrhovaných a odložených vyšetřeních žáků 1. stupně. Byla odeslána Sdělení o těchto žácích do PPP JC, vyšetření probíhala až v měsíci červnu.
Školou byly odeslány formuláře kontroly a vyhodnocení dětí registrovaných v PPP
a dětí registrovaných v SPC, nebylo možné se setkat s dětmi, rodiči a pracovnicemi PPP. V jednotlivě řešených případech bylo doporučeno pokračovat v nastavených opatřeních nebo byla navrženy změny a přešetření žáků.
Dbáme na zvýšenou pozornost při komunikaci s rodiči, vysvětlujeme důležitost společného postupu při řešení výchovných a výukových potřeb žáků.
Čtyři žáci 5. ročníku vykonali úspěšně přijímací zkoušky na Gymnázium v Hořicích.
Spolupracujeme s PPP, SPC, PČR, Odborem sociální péče a právní ochrany dětí
Pracujeme s ochraňováním informací tak, aby nedošlo k jejich zneužití ve smyslu zákona č. 101/2000Sb.
20.10.2020
Zpráva školního metodika prevence 21. 11. 2019
1. čtvrtletí školního roku 2019/2020
– výkaz preventivních aktivit (VYNSPI) pro MŠMT za školní rok 2018/2019 uzavřen koncem září
– PPŠ zaktualizován a předložen do sboroven
– Spolupráce s PPP Jičín probíhá: okresní metodik prevence: Mgr. Lukáš Nálevka – Setkání metodiků prevence proběhlo 15. 10. 2019 v Jičíně
– Mapování rizikového chování ve škole probíhá ve spolupráci s třídními učiteli
– ŠPP:
Členové
ředitel školy (PaedDr. K. Vávra),
zástupkyně ředitele (Mgr. P. Kunešová) – koordinátorka asistentů pedagoga,
výchovné poradkyně (Mgr. M. Matoušová pro I. st. A Mgr. I. Doležalová pro II. st.), metodička prevence (Mgr. M. Kirchhofová),
vychovatelka školní družiny (A. Ježková).
Spolupráce
v případě nutnosti se jednotliví členové schází a domlouvají společný postup při řešení dané situace, jednání s rodiči v případě závažnějšího porušení pravidel, nutná spolupráce s třídními učiteli a informovanost
– Řešení případy:
1) říjen: VI. B – nekázeň a problémy se spolužáky,
VIII. B – napadení žáka jiným žákem mimo školní prostory a rozvrh
IX. tř. – napadení spolužáka mimo školní prostory a rozvrh
2) listopad: V. a VIII. B – častá absence sourozenců ve škole s vlivem na prospěch žáků
VIII. B – problémy v rodině žáka, které se promítly do školního prostředí
– primární prevence:
a) 6. ročník (VI. A, B) 11. 9. – 13. 9. 2019
– stmelovací pobyt žáků na Pecce: stmelovací aktivity pro částečně nově vzniklý kolektiv
b) 6. ročník (VI. A, B) 7. 11. 2019
– preventivní program SEMIRAMIS z. ú. – Program všeobecné primární prevence rizikového chování zaměřený na rizikové chování a zdravý životní styl
c) Celá škola 21. 11. 2019 – Ochrana člověka za mimořádných událostí – nácvik situace ohrožení, evakuace školy, dopravní bezpečnost, SIZS (prevence rizikového chování na internetu: nprap. Aleš Brendl, beseda s městskou policií a s hasiči)
Zpráva školního metodika prevence 23. 1. 2020
1. pololetí školního roku 2019/2020
– Spolupráce s PPP Jičín probíhá (okresní metodik prevence: Mgr. Lukáš Nálevka)
– Mapování rizikového chování ve škole probíhá ve spolupráci s třídními učiteli a je pravidelně konzultováno s vedením školy a s ŠPP
– Individuální výchovný plán – T. Čonka (VI. B) od 6. 1. 2020 (kontrola 3. čtvrtletí školního roku 2019/2020)
– Řešení případy:
1) prosinec: IV. B – situace, která vznikla doma u jednoho z žáků a pokračovala ve školním prostředí (řešeno PČR)
V. tř. – přepisování známek v ŽK
VIII. B – častá absence žákyně (řešeno se zákonnými zástupci a OSPOD)
2) leden: V. tř. – absence žáka ve škole
VIII. B – častá absence žákyně (pokračující situace)
Zpráva školního metodika prevence
3. čtvrtletí školního roku 2019/2020
– Pandemie Covid 19, od 11. března 2020 uzavření škol a zrušené povinné školní docházky
– Spolupráce s PPP Jičín probíhá (okresní metodik prevence: Mgr. Lukáš Nálevka)
– Spolupráce s organizací SEMIRAMIS (Motivační videa, metodiky)
– Komunikace s kolegy prostřednictví Microsoft Teams
Zpráva školního metodika prevence 18. 6. 2020
4. čtvrtletí školního roku 2019/2020
– Přetrvává zrušení povinné školní docházky
– Od 11. 5. do 3. 6. příprava 9. třídy na přijímačky (pondělí, středa)
– Od 25. 5. návrat do škol některých žáků 1. stupně (každý den)
– Od 8. 6. návrat do škol některých žáků 2. stupně (pondělí)
– Poskytnuta metodika k návratu do škol
– Spolupráce s PPP Jičín probíhá (okresní metodik prevence: Mgr. Lukáš Nálevka) – závěrečné hodnocení spolupráce (14. 5. odesláno e-mailem)
– Hodnocení spolupráce s organizací Semiramis (9. 6. odesláno e-mailem)
– Individuální výchovný plán – T. Čonka (VI. B) od 6. 1. 2020 (11. 3. 2020 pozastaveno)
– Řešení případy:
1) leden: VI. B – opakované pozdní příchody do školy
VIII. B – záškoláctví (řešeno se zákonnými zástupci, OSPOD, okresní soud v Jičíně)
IX. tř. – záškoláctví (řešeno se zákonnými zástupci a OSPOD)
2) únor: IV. A – častá nekázeň a narušování vzdělávacího procesu
V. tř. – umístění žáka do střediska výchovné péči (Návrat HK)
VIII. B – častá absence žákyně (pokračující situace)
Hodnocení chování na vysvědčení:
VIII. B – 1x II. stupeň z chování (uspokojivé): Za 14 neomluvených hodin
IX. tř. – 1x III. stupeň z chování (neuspokojivé): Za 31 neomluvených hodin